PUBLICITATEA, PAS CU PAS

1.Brieful

Brieful

Este prima etapă din dezvoltarea unui serviciu. Publicitatea este o forma de exprimare complexă și interdisciplinară, variabilă în funcție de numeroase criterii: locul de desfășurare, caracterisiticile produsului/serviciului, afinitățile potențialilor clienți, analiza concurenței și a factorilor socio-economici care pot influența succesul s.a.
De la caz la caz, brieful se poate stabili într-o întâlnire de o oră sau într-o serie mai lungă de schimburi de informații, analize și cerecetări de marketing, în funcție de complexitatea campaniei de publicitate.

Obiectivele

Încotro ne îndreptăm? Sigur, obiectivul suprem al oricărei acțiuni de marketing este creșterea profitului. Însă pentru a ajunge acolo trebuie să înțelegem foarte bine situația de moment și să apreciem corect evoluția din piață pe termen scurt, mediu și lung. Profitul poate să vină dintr-un numar mai mare de clienți sau din valoare suplimentară adaugată. Profitul poate sa vină prin listarea la bursă peste un număr de ani sau printr-un exit.
Profitul vine din concursul unei serii de factori - aceștia trebuie să fie corect identificați și transformați în obiective clare și cuantificabile.

2.Obiectivele
2.Obiectivele

Obiectivele

ncotro ne îndreptăm? Sigur, obiectivul suprem al oricărei acțiuni de marketing este creșterea profitului. Însă pentru a ajunge acolo trebuie să înțelegem foarte bine situația de moment și să apreciem corect evoluția din piață pe termen scurt, mediu și lung. Profitul poate să vină dintr-un numar mai mare de clienți sau din valoare suplimentară adaugată. Profitul poate sa vină prin listarea la bursă peste un număr de ani sau printr-un exit.
Profitul vine din concursul unei serii de factori - aceștia trebuie să fie corect identificați și transformați în obiective clare și cuantificabile.

3.Cercetare

Cercetarea

Piatra de temelie a oricărei campanii publicitare de succes. Reprezintă înțelegerea factorilor care ar putea contribui la vânzarea produsului/serviciului și se desfășoară pe mai multe planuri: social (caracteristicile populației, subiecte tabu), tehnologic (unde se situează produsul din punct de vedere tehnologic), economic (ce face concurența, evouția sectorului), de mediu, politic, demografic, legal și etic.
Doar înțelegând imaginea de ansamblu putem oferi soluții bune.

Segmentarea

Cine va cumpăra produsele/serviciile? Cum arată acești oameni, ce vârstă au, ce fac ei în timpul liber? Segmentarea audienței generează economie substanțială prin targetarea celor cu probabilitate mai mare să cumpere produsul/serviciul.

Spune-ne ce vrei sa obții.
Noi iți vom spune cui să te adresezi.

4.Segmentarea
4.Segmentarea

Segmentarea

Cine va cumpăra produsele/serviciile? Cum arată acești oameni, ce vârstă au, ce fac ei în timpul liber? Segmentarea audienței generează economie substanțială prin targetarea celor cu probabilitate mai mare să cumpere produsul/serviciul.

Spune-ne ce vrei sa obții.
Noi iți vom spune cui să te adresezi.

5.Pitchul

Pitchul

Este setul de acțiuni pe care îl recomandăm ca urmare a pașilor precedenți. Este un colaj de imagini, texte, obiecte sau elemente virtuale prin care ne susținem ideile în fața clienților. Pitchul trebuie sa convingă clientul care din agențiile solicitate este cea mai potrivită pentru el.
Pitchul este oferit gratuit.

Designul

Empatizăm cu obiectele care ne inconjoară. Preluăm câte puțin de la fiecare, chiar daca nu suntem întotdeauna capabili să spunem cum, cu toții simțim ceva, bun sau rău, emenat de lucrurile pe care le folosim sau în a căror proximitate ne aflăm la un moment dat.
Frumusețea este promisiunea binelui. De aceea desingul contează, pentru că încurajează latura noastră mai bună, mai luminoasă. Trebuie să ne asigurăm că oferim atenția cuvenită designului – pentru că ne ajută să devenim cea mai buna versiune a noastră.

6.Design
6.Design

Design

Empatizăm cu obiectele care ne inconjoară. Preluăm câte puțin de la fiecare, chiar daca nu suntem întotdeauna capabili să spunem cum, cu toții simțim ceva, bun sau rău, emenat de lucrurile pe care le folosim sau în a căror proximitate ne aflăm la un moment dat.
Frumusețea este promisiunea binelui. De aceea desingul contează, pentru că încurajează latura noastră mai bună, mai luminoasă. Trebuie să ne asigurăm că oferim atenția cuvenită designului – pentru că ne ajută să devenim cea mai buna versiune a noastră.

Masurare

Cuantificarea rezultatelor campaniilor de comunicare nu este un lucru simplu. În funcție de canalele media utilizate, gradul de trasabilitate variază de la aproape 100% (cost de achiziție/client/online, de exemplu), pană la un procent mai greu de măsurat, cum ar fi campaniile de brand awarness prin OOH. Totuși, importanța măsurării campaniilor e crucială în vederea stabilirii următorilor pași de marketing. Vom explica întotdeauna clienților noștri pe îndelete unde și cum se cheltuie banii lor.

7.MasurareaRezultatelor